جدیدترین اخبار

برگزاری کارگاه  فنون علمی مصاحبه شفاهی انقلاب اسلامی

برگزاری کارگاه فنون علمی مصاحبه شفاهی انقلاب اسلامی

   حضور محترم معاونين مرکز و مديران...

 آغاز دوره هفتم دانش افزایی پژوهش ویژه معاونین واحدهای آموزشی

آغاز دوره هفتم دانش افزایی پژوهش ویژه معاونین واحدهای آموزشی

به گزارش اداره پژوهش معاونت پژوهش استان کرمان....

 آخرین وضعیت ارزیابی ها جشنواره  استانی علامه حلی ره

آخرین وضعیت ارزیابی ها جشنواره استانی علامه حلی ره

به گزارش دبیرخانه جشنواره علامه حلی ره استان...

پیامهای علماء و مراجع به مناسب درگذشت حجت الاسلام صدوق

پیامهای علماء و مراجع به مناسب درگذشت حجت الاسلام صدوق

  بسم الله الرحمن الرحيم فقدان بسيار...

اندیشه ها 1: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین صدوق

اندیشه ها 1: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین صدوق

   انقلاب اسلامی، یک آیه‌ الهی و...

  • برگزاری کارگاه  فنون علمی مصاحبه شفاهی انقلاب اسلامی سه شنبه, 20 تیر 1396 04:17
  •  آغاز دوره هفتم دانش افزایی پژوهش ویژه معاونین واحدهای آموزشی یکشنبه, 18 تیر 1396 04:26
  •  آخرین وضعیت ارزیابی ها جشنواره  استانی علامه حلی ره یکشنبه, 18 تیر 1396 04:09
  • پیامهای علماء و مراجع به مناسب درگذشت حجت الاسلام صدوق شنبه, 19 فروردين 1396 08:09
  • اندیشه ها 1: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین صدوق شنبه, 19 فروردين 1396 07:56

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد، امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره استانی علامه حلی حوزه علمیه همدان، در خانه معلم همدان، با اشاره به اهمیت انقلابی ماندن حوزه های علمیه، گفت: اگر بخواهیم مسئله انقلابی ماندن حوزه های علیمه را پیگری کنیم، باید بستر آن را آماده کرد و راهی جز پژوهش نیست

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور افزود: پژوهش به معنای تولید دانش است که متوقف بر پیش نیاز علمی است و حوزه های علمیه باید در انجام و ایجاد پیش نیاز علمی طلاب اهتمام ویژه ای را از خود نشان دهند

وی، پژوهش را در سه محور دسته بندی کرد و گفت: پژوهش می تواند در سه روش ایجاد شود، نخست انجام تقریری نو و بیانی جدید از مسئله ای علمی و یا این که مسئله علمی دوران گذشته به زبان امروزی و با بیانی امروزی به روز گردد و یا پاسخ به سئوالی جدید در امری پژوهشی مطرح شود

حجت الاسلام والمسلمین عماد ادامه داد: پژوهشگر باید محدوده علوم را بشناسد و با تازه های علوم در جامعه علمی آشنایی داشته باشد تا بتواند سئوالی جدید و بیانی جدید ازیک مسئله علمی جدید را ارائه نماید.

وی، پژوهش و تحقیق در حوزه های علمیه را نیازمند ممارست دانست و گفت: در سطح یک و دو عمده پژوهش ها صورتی تمرینی دارند و در سطح سه پژوهش ها جنبه ترویجی علمی پیدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به پژوهش های مطلوب در حوزه های علمیه، خاطر نشان کرد: پژوهش های علمی در حوزه های علمیه عموما بعد از سطح چهار حاصل می شود که نگاه پژوهشگر نگاهی عمیق و جامع باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در پایان، لازمه پژوهش در حوزه های علمیه را در گرو بحث آموزش دانست و عنوان کرد: پژوهش و تحقیق در حوزه رابطه مستقیمی با آموزش دارد و هر چه آموزش دقیق تر باشد، پژوهش ها و تحقیات وزانت علمی بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام

کتاب های پایین

       
Go to top